Jako część prestiżowej Grupy Continental Matador ma długą tradycję spełniania wysokich wymgań jakościowych dzięki europejskim kompetencjom w zakresie produkcji i technologii.
Marka Matador oznacza następujące kluczowe wartości:
Dynamiczny - nowoczesna marka pełna energii, bardzo aktywna z dużymi ambicjami.
Doświadczony - ponad 110 lat doświadczenia w branży oponiarskiej.
Przygotowane - szeroka gama produktów obejmująca wszystkie segmenty i wszystkie warunki pogodowe.
Marka Matador to długa tradycja, szerokie portfolio i niezawodne działanie.
Historia Matadora
- 1905 - Matador Rubber and Balata Plant
- 1925 - pierwsza opona wyprodukowana pod marką Matador w Bratysławie
- 1930 - wynaleziono system łączenia żelaza i gumy. Matador nabył prawa patentowe
- 1933 - Matador wyprodukował pierwszą czechosłowacką oponę terenową Goliath
- 1934 - Matador rozpoczął sprzedaż opony super balonowej Mamut
- 1947 - w Púchovie położono kamień węgielny pod fabrykę gumy
- 1950 - otwarcie fabryki opon „1 maja”
- 1955 - rozpoczęcie produkcji taśmy przenośnikowej
- 1968 - rozpoczęcie produkcji opon ciężarowych STEEL
- 1976 - rozpoczęcie produkcji opon ciężarowych ALL STEEL
- 1990 - Gumarne Barum Puchov - państwowa spółka akcyjna
- 1993 - prywatyzacja Gumarne Barum Puchov
- 1993 - nowa generacja opon zimowych o nazwie MP55 w przygotowaniu
- 1999 - założenie spółki joint venture w zakresie produkcji opon do samochodów ciężarowych między Continental i Matador
- 2000 - Matador opracował nową generację szybkiej opony MP41 Aquilla w kategorii prędkości W (do 270 km / h)
- 2004 - Matador dołączył do segmentu 4x4/SUV z nowymi produktami - MP71 Izzarada A/T i MP91 Nordicca
- 2004 - Matador wprowadza pierwszą oponę A/S MP61 Adhessa
- 2005 - odświeżone logo
- 2007 - Continental AG nabył pakiet większościowy w Dywizji Gumowej MATADOR
- 2010 - pełna kontrola akcji przez Continental AG
- 2012 - Matador wprowadził nową linię opon MP 92 Sibir Snow do samochodów osobowych i SUV-ów
- 2015 - 110 lat marki Matador
- 2015 - wprowadzono serię HR4 jako nową generację opon do ciężarówek
- 2016 - Matador wprowadził nową MP 72 Izzarda A/T 2 (opona terenowa SUV)
- 2016 - wprowadzono nowe linie opon z kolcami MP 30 Sibir Ice 2 (samochód osobowy i SUV) oraz MPS 500 Sibir Ice Van
- 2017 - wprowadzenie nowej linii opon A/S MPS 400 Variant All Weather 2, wyposażonej w M+S i trzy szczyty w symbolu góry
| Gwarancja: | 7 lat |
|---|
Opony spisują się doskonale.Polecam.
Wszystko ok.
Na mokrej nawierzchni spisują się bardzo dobrze
Super opona w super cenie
Klasa ekonomiczna / Grupa koncernu Continental
Matador
205/65r15c mps125 variant aw 102/100t [4240110000]
Gwarancja: 7 lat
| Producent | Matador |
| Typ pojazdu | Dostawcze |
| Sezon | Wielosezonowe |
| Szerokość | 205 |
| Profil | 65 |
| Średnica | 15 |
| Index nośności | 102/100 = 850/800 kg |
| Index prędkości | T = 190 km/h |
| Hamowanie na mokrym | C |
| Opór toczenia | D (Wcześniejsze oznaczenie: D, E) |
| Hałas zewnętrzny | 72 dB |
| Rok Produkcji (DOT) |
2025/2024 - Nie starsze niż 24 miesiące 2022 2023 |
| Lokalizacja | Polska (Wysyłka w 24h) |
| Kod producenta (SAP) | 4240110000 |
| Kod EAN: | 4050496476991 |
| Gwarant: | Pełna gwarancja producenta |
| Stan: | Fabrycznie nowa |
| Dystrybucja: | Oficjalny dystrybutor w Polsce |
Wysyłka w 24h
kurierem na wskazany adres
Darmowa dostawa
dla każdego zamówienia krajowego
Bogata oferta opon
samochodowych na każdą kieszeń
14 dni na zwrot
bez podania przyczyny, jeśli towar nie był używany
Opona Matador 205/65R15C MPS125 VARIANT AW 102/100T
Ta opona całoroczna doskonale sobie radzi na suchej i mokrej, jak również ośnieżonej nawierzchni. Dzięki zoptymalizowanemu deseniowi bieżnika opona ta jest równie niezawodna w warunkach zimowych jak typowa opona zimowa. Głównymi zaletami opony MPS 125 są ekonomiczna wydajność, uniwersalne zastosowanie, długa żywotność i wysokie bezpieczeństwo. Jednocześnie eliminuje ona konieczność sezonowej wymiany opon.
Właściwości bieżnika
Wielosezonowy symetryczny niekierunkowy bieżnik o nowoczesnym deseniu. Bieżnik ten został zaprojektowany specjalnie z myślą o lekkich samochodach dostawczych poruszających się przez cały rok po regionalnych drogach i autostradach.
Projektując bieżnik jego twórcy mieli głównie na względzie niezawodność, bezpieczeństwo oraz trwałość.
Piłokształtne rowki obwodowe:
- idealnie zbierają wodę, błoto i śnieg; wysoka odporność na aquaplaning
- liczne krawędzie styku zapewniają doskonałe tarcie na nawierzchni pokrytej śniegiem i lodem
- dobra stateczność kierunkowa i niski stopień hałasu
Wąskie rowki obwodowe w trzpieniu bieżnika:
- pomagają w równomiernym rozłożeniu ciśnienia w trzpieniach
- poprawiają chłodzenie trzpieni, co znacznie poprawia właściwości jezdne i zwiększa trwałość bieżnika
- poprawiają bezpieczeństwo jazdy i stabilność na zakrętach
Przestrzenie poprzeczne:
- odpowiednio umiejscowione przestrzenie poprzeczne chronią przed zjawiskiem aquaplaningu na nawierzchni pokrytej topniejącym śniegiem
- przestrzenie poprzeczne w trzpieniach bieżnika są podzielone i przesunięte względem siebie, aby zredukować hałas
System nacięć:
- nacięcia 3D poprawiają tarcie oraz hamowanie na nawierzchniach pokrytych śniegiem i lodem
- pozwalają utrzymać doskonałą stabilność jazdy na suchej nawierzchni przy dużym obciążeniu
- liczne nacięcia tworzą krawędzi styku, podobnie jak w bieżnikach opon zimowych
Wzmocnione trzpienie:
- zwiększona stabilność trzpieni wpływa na trwałość bieżnika
C
A
B 73dB